Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów - z dnia 29 maja 2020 r. od 6 czerwca 2020 r. można organizować imprezy, spotkania oraz zebrania do 150 uczestników. Ograniczenie dotyczy zarówno wydarzeń na otwartej przestrzeni, jak również w przestrzeniach zamkniętych i będzie obowiązywać do odwołania. Jednocześnie Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Rozwoju oraz GIS opublikowały wytyczne dla organizatorów imprez kulturalnych i rozrywkowych do zastosowania w trakcie organizowanych wydarzeń.
Przedstawiamy Wam pokrótce najważniejsze wytyczne i jednocześnie zapewniamy, że nasz zespół jest w pełni przygotowany na organizację eventu zgodnie z obowiązującymi zaleceniami.
Cykl „Bezpieczny event firmowy” podzieliliśmy na 3 części:
- Jak może wyglądać event z perspektywy uczestnika?
- Jak będzie wyglądała organizacja eventów z perspektywy organizatora?
- Jakie dodatkowe środki poprawiające standard bezpieczeństwa można zastosować podczas wydarzenia?
Część 1/3: Jak może wyglądać event firmowy z perspektywy uczestnika?

- Przed eventem, firma, w której pracujecie, na pewno będzie musiała zebrać pełną listę uczestników wydarzenia. Możliwe również, że otrzymacie do podpisania regulamin uwzględniający zasady bezpieczeństwa podczas eventu. Co ważne, zgodnie z regulaminem, uczestnictwo w wydarzeniu może być równoznaczne z akceptacją regulaminu!
- Dodatkowo możecie otrzymać do pisania oświadczenie, w którym zadeklarujecie, że według swojej najlepszej wiedzy nie jesteście osobą zakażoną oraz nie przebywacie na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym.
- UWAGA: obowiązek wyposażenia się w materiały ochronne na event (maseczki, rękawiczki) z zasady leży po stronie uczestnika. Jednak organizatorzy wydarzenia powinni być gotowi na zaopatrzenie w nie, przynajmniej „zapominalskich”

- Podczas eventu powinniście zaobserwować odpowiednią ilość osób oddelegowanych przez organizatora do zadań związanych z dbałością o zachowanie wszelkich ustalonych procedur – czyli osoby, które będą sprawdzały czy normy bezpieczeństwa są zachowane, w tym również osoby dedykowane do dezynfekowania powierzchni (np. stolików czy toalet)
- Przy wejściu na event, a także przy wyjściu powinny być dla Was udostępnione środki do dezynfekcji dłoni. Powinniście je znaleźć także w szatni oraz toaletach
- Ograniczone może być używanie wind
- W przypadku imprez plenerowych – nadal obowiązkowe jest zachowanie 2-metrowej odległości pomiędzy uczestnikami, zwłaszcza w kolejce po catering czy do atrakcji
Podsumowanie
W pierwszej chwili lista wytycznych może wydawać się zniechęcająca, ale tak naprawdę najwięcej obowiązków leży po stronie organizatora, a uczestnicy są zobowiązani głównie do przestrzegania ustalonych wcześniej procedur.
Warto wiedzieć wcześniej czego można się spodziewać w obecnej sytuacji przed i podczas wydarzenia, a także czego należy oczekiwać od organizatorów, aby czuć się na evencie bezpiecznie. Ale więcej na temat obowiązków organizatora będziecie mogli przeczytać w części drugiej naszego cyklu. 😊
P.S. Patrząc na niektóre zdjęcia organizowanych jeszcze w 2019 r, można stwierdzić, że zawsze bardzo dbaliśmy o bezpieczeństwo uczestników 🙂

P.P.S. Oczywiście rządowe wytyczne i regulacje mogą się zmienić, o czym będziemy informować na bieżąco.